DINXPERLO – Zichtbaar geïrriteerd en met de teleurstelling in het gezicht, druipen dagelijks honderden mensen af, nadat zij al meer dan een week een vergeefse poging hebben gedaan om geld te pinnen.
Het gaat hierbij om een geldautomaat van de Rabobank aan de Aaltenseweg in Dinxperlo. Als mensen contact opnemen met de Rabobank, krijgen zij te horen dat het hier om een zogenaamde ‘Geldmaat’ gaat. Verdere informatie kan de Rabobank, ook na lang aandringen niet geven. Er wordt wel een klacht geregistreerd.
Op de website van Geldmaat staat aangegeven, dat mensen hun bank moeten bellen als het gaat om een automaat van hun eigen bank. Geldmaat is een initiatief van de Rabobank, ING en ABN AMRO.
De redactie heeft telefonisch contact opgenomen met Geldmaat. Een medewerker kon in het gesprek bevestigen dat het inderdaad gaat om een Geldmaat. De automaat is echter in een soort overgangsfase, waardoor deze op dit moment leeg is. Er is dus eigenlijk geen sprake van een storing.
Waarom de Rabobank haar klanten niet heeft ingelicht over de ontstane situatie is onduidelijk. De medewerker van Geldmaat kon echter aan dplnieuws.nl bevestigen, dat de automaat na het weekend weer gevuld zal worden.
Of het logo van de Rabobank van de automaat zal verdwijnen en vervangen zal worden door ‘Geldmaat’ kon de medewerker nog niet met zekerheid zeggen.